Huisregels

  • Na het inplannen van uw eerste afspraak ontvangt u in uw mail en smsbox een bericht met een inlogcode en wachtwoord, waarmee u een afsprakenapp kunt downloaden. In deze app kunt u uw afspraken inzien. U ontvangt  een dag en een uur voor uw afspraak een herinnering. Het is ook altijd mogelijk dat we voor u uw afspraken op een afsprakenkaartje noteren. Indien u dit wenst dient u dit afsprakenkaartje elke behandeling mee te nemen.
  • U dient bij het eerste consult een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.
  • Neem bij uw bezoek aan de praktijk a.u.b. een badlaken mee.
  • I.v.m. de aard van de behandelingen wordt u verzocht uw persoonlijke hygiëne in acht te nemen.
  • Er wordt zoveel mogelijk gewerkt volgens de afgesproken tijden. De maximale wachttijd bedraagt ongeveer 10 minuten. Mocht uw therapeut u dan echter nog niet binnen gevraagd hebben, dan kunt u in de ochtenden informeren aan de balie in de wachtkamer, en indien deze niet bemand is kunt u aankloppen bij één van de behandelkamers.
  • U wordt verzocht tijdig af te bellen indien een afspraak niet door kan gaan. Daar er met vooraf geplande afspraken gewerkt wordt is er dan nog de mogelijkheid een andere patiënt op de eerder voor u gereserveerde tijd in te plannen. Indien u bij verhindering minstens 24 uur van tevoren afzegt wordt de gereserveerde tijd niet bij u in rekening gebracht / gedeclareerd.
  • Niet nagekomen, of te laat geannuleerde afspraken worden, ongeacht de reden, tegen kosttarief in rekening gebracht. Wij kunnen deze niet nagekomen afspraken helaas niet bij uw zorgverzekeraar in rekening brengen. Zelf kunt u deze factuur ook niet bij uw zorgverzekeraar declareren.
  • Wij zullen zoveel mogelijk trachten u te informeren over uw recht op vergoeding door uw zorgverzekeraar, echter wij zijn niet verantwoordelijk voor de bewaking hiervan. Wij hebben geen zicht op eerder in een jaar en/of elders opgebruikte vergoeding. Indien u zekerheid wenst over uw resterende vergoedingsruimte dient u zelf contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
  • Uw therapeut houdt allerlei medische en administratieve gegevens van u bij. Wij dragen hierbij uiterste zorg voor uw privacy.
    Overleg met collegae of anderen vindt enkel plaats nadat u daarvoor toestemming heeft verleend.
  • Indien u een klacht heeft over uw therapeut, dan wordt u verzocht dit altijd eerst met hem of haar bespreken. Levert dit geen bevredigende oplossing op of bespreekt u het toch liever elders, dan kunt u doorverwezen worden naar de externe klachtencommissie van de beroepsgroep van uw therapeut , waarbij de praktijk is aangesloten.